IJSBADSESSIE

De kou is niets voor mij, ik hou niet van de kou, jij liever dan ik!
Dat is wat ik regelmatig te horen krijg als ik mensen vertel dat ik me met koudetraining bezig hou.

Vervolgens vertel ik graag waarom ik het doe:

  • Zo train ik mijn immuunsysteem, zorgt een regelmatig ijsbad voor het aanmaken van meer witte bloedcellen en effectievere afweerreacties.
  • Je krijgt er meer energie en focus van.
  • Het vergroot de weerbaarheid tegen kou en stress, je leert bewust te ontspannen ongeacht de triggers en situaties.
  • Snel vet verbranden zonder veel aerobe inspanning (dit is voor mij niet echt een reden, maar wekt bij veel mensen wel de interesse :P)


Als je blootstelling aan de kou combineert met bepaalde ademhalingsoefeningen kan je ook nog eens rekenen op:

  • Een betere hartconditie.
  • Verhoogde fysieke en mentale prestaties.
  • Betere regulatie van hormonen als serotonine, cortisol en melatonine (dus meer ontspanning, betere nachtrust etc..)
  • Optimale balans van zuurstof en koolzuurgas, waardoor de PH-waarde van je bloed stijgt en je immuunsysteem beter kan functioneren.
  • Tegengaan van verzuring van de spieren en daardoor een groter uithoudingsvermogen.


En zo kan ik nog wel even doorgaan. Gecontroleerde koudeblootstelling is wat mij betreft de ultieme biohack!


Door met kou te trainen, kom je er achter dat het niet de kou is waar je een hekel aan hebt, maar je eigen reactie op de kou. En dat is nou juist het stuk wat je eenvoudig kan trainen!

Op 30 september is er weer een ijsbadsessie!

Doe je mee? Klik op onderstaande button en meld je direct aan!

Ja, ik doe mee!
Ik zie je dan!

Warme groet (dat dan weer wel :P),

Daan

P.S. Denk er aan: Nu beginnen, straks in de winter profijt!